torstai 17. tammikuuta 2013

PMS?

Tänään olin töissä pahalla päällä jo heti aamusta. 

Joku tuli neuvomaan minua, ihan jossain mitättömän pienessä asiassa, ja teki heti mieli juosta kahvihuoneeseen itkemään. Työkaveri katsoi mua kuin jotakin avaruusoliota kun tiuskaisin vastaukseksi ja jatkoin raportin lukua. Ja minä olen yleensä aina se hyväntuulinen ja kiltti.  
Lääkekärryä käytävällä työnnellessäni (olen siis sairaanhoitaja) alkoikin tuntua, että kyyneleet tulee silmiin ja täytyi pitää pikainen vessatauko (varmaan ei itkuisen näköinen hoitaja olisi turvallisuuden tunnetta tuova potilaille). Kipitin vessaan viilentämään tunteita. Enkä edes loppujen lopuksi tiedä, minkä takia itketti. Jotenkin tuli kaikkeen väsynyt olo ja kiukutti, aivan kaikki! Aivan joka hiton potilas, työkaveri ja koko päivä! Luojan kiitos meillä on niin hyvä porukka töissä, että siellä olisi kyllä voinut itkeä vaikka keskellä kansliaa.

Eli siis niin PMS -päivä kuin vaan voi olla... kaiken kukkuraksi vihlaisi ja jomotteli alavatsaa tutulla tavalla iltapäivällä. Eli eiköhän ne menkat kohta ala. 

Työkaveri kyseli vuoron lopulla, että onko mulla kaikki hyvin kun olin ollut niin outo koko aamun. "Onko sulla menkat? Vai ootsä RASKAANA?" se kysyi virnuillen samalla kun hieroi mun hartioita.
"Kunpa olisinkin.", ajattelin.  

Eipä siihen voinut oikeen muuta vastata kuin, että menkkaoireita nää vaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti